Jervis bay & Narooma - Reisverslag uit Narooma, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu Jervis bay & Narooma - Reisverslag uit Narooma, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu

Jervis bay & Narooma

Door: Griette

08 Januari 2017 | Australië, Narooma

Vanuit Sydney ging onze reis verder naar Jervis Bay. Onderweg hebben we de Pacific Ocean Route genomen, met als gevolg dat we bij elk strandje ongeveer wilde stoppen. De weg leidde ons ook door national park met af en toe onverharde wegen. Bas kon zijn geluk niet op en zei naar elke bocht dat dit de reden is geweest waarom hij graag een Jeep wilde kopen. Als een kind zo blij!!
Aangekomen in Woollamia (jervis bay is het gebied), aldaar hadden we een studio geboekt bij mensen thuis. Heel gezellig want zij hadden ook drie kleine kinderen en de tuin was helemaal ingericht op kinderen. Jervis bay is met name bekend om de stranden, Hyams beach schijnt het witste strand ter wereld te zijn. Mooi was het zeker.
Hier kwamen we meer in de chillmodus, fietstochtje gemaakt naar het dorpje (was iets zwaarder dan gedacht, mtb'en met een dikke pokkel is niet echt aan te raden)
Het huisje was gelegen aan een riviertje wat later uitmondde in de zee. De eigenaresse vertelde dat de kinderen hier prima in konden zwemmen. Er zwommen wel haaien in, maar die hadden geen tanden. En stingray's (waar onze Steve aan is bezweken) maar zolang je er niet op gaat staan is het geen probleem. De noodzaak om in dat riviertje te zwemmen zag ik opeens niet echt meer.

Na twee nachten zijn we verder gegaan naar Narooma. Het reizen door Australie is al echt een bezienswaardigheid op zich. Het maakt ook wel dat we onrustig worden omdat we overal willen stoppen.
In Coledale moesten we uit de auto om te gaan zwemmen in de zee.
En in de branding was er een zwembad gemaakt waarin je baantjes kon trekken. Bas en Olivier hebben een duik genomen, moeders bleef op te kant toekijken.
In Narooma aangekomen bij het Motel werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar. Schattig mannetje dit het motel naast deed om wat extra inkomen te genereren. We hebben hier prachtig uitzicht over een baai, met papegaaien met de mooiste kleuren die voor onze kamer een voederbak hebben.
Hier zijn we elke dag naar een meertje gegaan gelegen naast de zee zodat Olivier hier lekker kon zwemmen zonder meegesleurd te worden door de golven. Bas en olivier hebben hierin visjes en garnalen gevangen.
Morgen gaat de reis weer verder naar Lakes Entrance. Nu nog even genieten van de super mooie luchten en een potje scrabble op het terras.