Laatste gedeelte van de reis - Reisverslag uit Moruya Heads, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu Laatste gedeelte van de reis - Reisverslag uit Moruya Heads, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu

Laatste gedeelte van de reis

27 Februari 2017 | Australië, Moruya Heads

Het is al een tijdje geleden sinds de laatste up date. Ondertussen hebben we heel veel gezien en gedaan. Eerst maar eens een kort verslag van het vervolg van de great ocean road.

De trip ging verder naar Lakes Entrance. Narooma achter ons latend, waar we overigens geweldig verblijf hadden. Dit konden we niet zeggen van het motel waar we in terecht kwam in L.E.
In Nederland hebben we alle accomodaties van te voren geboekt, dus je moet afgaan op de plaatjes en de reviews.
Bas had het idee dat hij in een filmscene was terecht gekomen waarbij er een moord wordt gepleegd in een motel.
De mensen die er verbleven bestonden dan ook uit alcoholisten of mensen die een scheve schaats gingen rijden of hebben gereden.
De plaats was ook niet perse geweldig, veel fastfood ketens en kermislieden. Maarrrrr, wel the ninety mile beach. Ok, been there and move on!!

Van daaruit gingen we op een soort van minivakantie, om bij te komen van het vele reizen. Philip Island was de bestemming.
Een eiland gelegen naast Melbourne, waar ook veel inwoners uit Melbourne hun toevlucht zoeken.
We zaten daar op een camping een een luxe chaletje. Fantastisch!!
Genoten van de prachtige stranden, het dierenrijk ( ok ik net iets minder dan ollie en bas) en het comfort van het verblijf. Waaronder een groot tv waarop wij de eerste wedstrijden konden volgen van de Australian Open.
Na 5 dagen gingen we verder naar Melbourne. Highlight van onze reis mag ik wel zeggen. We hadden in Nederland al kaarten gekocht voor de AO en op dag twee in Melbourne ging het dan eindelijk gebeuren!! Ik mocht mijn tennisheld in het echt zien gaan spelen. Novak!!
Ollie was onder de pannen, oppas aan huis dus pa en ma konden een dag met z'n tweeën op pad.
Helaas pakte de wedstrijd anders uit dan gehoopt, maar dan nog was het super leuk.
Bijkomend van het verlies van Novak gingen we niet veel later door met onze reis. Bestemming Apollo Bay...de weg er naar toe was overweldigend mooi. Zie foto's. prachtige slingerwegen langs de kust, met aan de ene kant een azuur blauwe zee met mooie stranden en aan de andere kant het mooie luxe landschap van Australie. Want mooi wonen kun je daar. Prachtige villa's kwamen we onderweg tegen, en voorbijgaande dorpjes waar het beachleven op de voorgrond staat.
Apolla Bay zelf was niet veel te doen.
En doorrr...ook nu weer de reis van A naar B fantastisch! Onderweg gestopt om plaatjes te schieten van the twelve apostles en andere bezienswaardigheden wat de natuur te bieden heeft.
Moet wel eerlijk zeggen dat je daar niet als enige zal staan, het is een redelijk toeristische aangelegenheid. Maar ach...we zijn er geweest.
Nu op naar Adelaide (nog wel een paar plaatsen aangedaan waar we hebben overnacht, maar niet noemenswaardig)

Super spannend om in Adelaide aan te komen en naar het huis te rijden waar je een jaar lang mag verblijven. Op de foto' s zag het er al goed uit, maar toen we het huis binnen kwamen waren we erg verbaasd over de ruimte en over de locatie. Elke ochtend mogen we wakker worden met een rustige zee op de achtergrond, vissersboortje een actieveling die een paar baantjes aan trekken is en in de avond mogen we de zon zien verdwijnen in de zee. Wat een leven!!

Adelaide is een fijne stad, uitgestrekt maar van alles voorzien wat je verwacht van een grote stad. Mensen zijn hier aardig, erg behulpzaam en erg kindvriendelijk. Bij ons in de buurt zijn alleen al 4 speeltuintjes waar Olivier naar hartelust kan spelen.
Ondertussen zitten we hier dan ook al een aantal weken en zijn wel al aardig gesetteld. Olivier gaat naar de creche en vermaakt zich prima met het buitenleven, Bas heeft zijn draai gevonden op het werk en ik heb al sociale contacten opgedaan.
Kortom, het leven is hier goed.