Doha en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu Doha en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Basengriette - WaarBenJij.nu

Doha en Sydney

02 Januari 2017 | Australië, Sydney

Ons allereerste reisverslag...ben niet perse van de verslagen, bloggen, vloggen enz, maar hier maar ik een uitzondering voor.

De reis;
We hadden ons voorbereidt op het ergste, en alle voorbereidingen getroffen die je maar kan bedenken, tot aan medicijnen voor drogeren aan toe.
De eerste helft van de vlucht was naar Doha, 6 uur vliegen.
Daar voorafgaand was natuurlijk nog het afscheid op Schiphol. Verliep redelijk soepel gezien de zwangerschapshormonen en het feit dat je net de saamhorigheid en het gezinsgevoel extra versterkt hebt door kerst te vieren met de families.
Natuurlijk heb we ik een traantje weggepinkt, maar het was geen theatrale verschijning.
Inchecken en door de douane verliep soepeltjes. Bij de gate aangekomen mochten gezinnen als eerste het vliegtuig in.
Wauw, een kind hebben heeft dan toch soms zijn voordelen dachten we nog. Maar niet al te lang daarna kwamen we daarop terug. Opeens ben je bewust van het feit hoelang het wel niet duurt voordat iedereen in het vliegtuig zit en die bak eindelijk de lucht in is. Om je kind dan rustig weten te houden is een onmogelijke opgave. Uiteindelijk is het gelukt met filmpjes kijken op de display van het vliegtuig voor zijn neus. Maar om de haverklap vonden ze het nodig om passenger announcement via dat zelfde displaytje af te spelen, met als gevolg dat Olivier begon te huilen omdat zijn filmpje was gestopt. Pffff
Aangekomen in Doha om 1 uur in de nacht stond de taxi al klaar om ons op te pikken en ons naar een luxe hotel te brengen. Heerlijk, even liggen. Met lood in onze schoenen begonnen we de volgende dag met de volgende etappe van 14 uur vliegen naar Sydney. Maar tegen alle verwachtingen in verliep dit prima.

Aangekomen in SYDNEY!!!!
appartement prima, vlakbij bondi beach. Vanwege enorme jetlag stonden we de eerste dag al om zes uur in de ochtend op het strand van bondi. Wat ze zeggen over Australie dat het een sportland is, dat beeld werd wel redelijk bevestigd. Het strand was om zes uur in de ochtend al redelijk bezaaid met half ontblote bovenlijven zichzelf in het zweet jagen door van de ene kant naar andere kant te begeven ploeterend door het zand.

Vandaag 1 januari, een halve dag geleden mochten we oud en nieuw vieren met uitzicht op de haven. Goed vuurwerk showtje. Maar carbid schieten in oost Groningen heeft toch wel mijn voorkeur ;)
Nieuwjaarsdag hebben we besteedt door een ferry tocht te maken van Rosa bay naar circular quay, het hart van Sydney. Daar nog een paar selfie bij Opera House gemaakt en vervolgens als een malle door een dierentuin te gaan (wildlife Zoo). De combinatie een kind van 2 met weinig slaap uit zich in kort lontje en krijsen wanneer hij zijn zin niet krijgt. 70 dollar down the drain..

Nu heerlijk op ons balkonnetje, kind slaapt en paps en mams spelen scrabble uitkijkend op een fantastische lucht van ondergaande zon.
Het begin is goed hier in Australie.

• 02 Januari 2017 - 12:53

Didy:

Leuk verslag griette. Ik neem aan dat jij het geschreven hebt, of samen. Ook leuk idee trouwens. Voor jullie zelf voor later. Kan olivier het ook lezen. Hier nu rustig. Ben net bij oma geweest, omdat ze jarig is. Zaterdag de feestdag. Ben blij dat alles weer 'gewoon' is

Liefs mij

• 02 Januari 2017 - 16:08

Yvette:

Ik krijg net via je moeder het reisverslag door gemaild. Wat super leuk om jullie op zo'm grote afstand te mogen volgen.
    Wat een ontzettend leuk verslag. Kan me indenken dat Olivier het een super lange reis vond.
    Ik wens jullie een geweldig tijd toe daar en lees graag en met plezier jullie verslagen

Lieve groeten vanuit Vries
    Jos en Yvette